مقالات

بیلبورد چیست؟

امروزه استفاده از بیلبورد ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است. این افزایش کاربرد به دلیل افزایش نیاز های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه می باشد. در تعریف باید بگوییم: ابزاری برای اطلاع رسانی همگانی می باشد. به عبارت دیگر صفحه ی یا تابلویی بزرگ که نورپردازی شده است که در مکان های مختلف نصب شده و هدف آن اطلاع رسانی در رابطه با موضوعی خاص می باشد. محل نصب این نوع تابلو ها معمولا در مکان هایی مانند شریان های اصلی، میادین بزرگ شهری، بزرگراه ها، جاده های بین شهری و … می باشد.

نکته ای که در یک بیلبورد باعث جلب توجه افراد می شود ابعاد و بزرگی آن نیست، بلکه محتوایی است که بر روی آن در نظر گرفته شده است. بنابراین می توان به اهمیت محتوا پی برد. معمولابرای انتقال هدف تبلیغاتی از تصاویر به جای متن استفاده می شود. متن به کار برده شده معمولا در حد چند کلمه و یک جمله ی کوتاه می باشد. کوتاه بودن متن به این دلیل است که معمولا افراد به صورت گذری و در حالتی که سوار بر اتومبیل هستند بیلبورد ها را می بینند. به همین دلیل باید کلمات در حدی کوتاه باشند که در یک نظر خوانده شوند. البته انتخاب این کلمات بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که همین چند کلمه کوتاه باید تمام محتوا را به مخاطب انتقال دهد.

همان طور که می دانید امروزه به دلیل گسترش کسب و کار ها روش های تبلیغاتی طیف گسترده ای را به خود اختصاص داده اند که از جمله آن ها می توان به تبلیغات در رسانه ها، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات محیطی و … اشاره کرد. یکی از راه های تبلیغات محیطی استفاده از بیلبورد های تبلیغاتی می باشد. این نوع تابلو ها برای تبلیغات محصولات مختلف در فضا های باز مورد استفاده قرار می گیرند تا از این طریق توجه مخاطب را به محصول یا خدمات خاصی جلب نمایند.

هدف بیلبورد های تبلیغاتی هم مانند هر نوع تبلیغات دیگری یادآوری یک نام تجاری خاص می باشد. در واقع استفاده از این نوع تابلو ها در فضا های باز برای ایجاد و یا تقویت تشخیص لوگو و حتی تقویت ارائه محصولات تبلیغ کننده می باشد. در این نوع تابلو ها سعی شده است که در قالب جملات کوتاه و تصاویر گویا برتری محصولات و یا خدمات را به مخاطب نشان داد. البته در طراحی لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید تعداد کلمات بیشتر از 7 نشود تا مخاطب بتواند تمام مفهوم مورد نظر شما را دریافت نماید.
  • به جای آدرس وب سایت از شماره تلفن در تبلیغات خود استفاده نمایید. چرا که دسترسی به وب سایت ممکن است در آن لحظه ی خاص برای هر کسی امکان پذیر نباشد.
  • از یک تصویر زیبا و گویا برای لوگوی خود استفاده کنید تا لوگوی شما در ذهن مخاطب باقی بماند.
  • ابعاد بیلبورد را متناسب با محل نصب آن در نظر بگیرید.

انواع بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد های تبلیغاتی متناسب با هدف و کارکردی که دارند در انواع مختلف دسته بندی می شوند. این دسته بندی ها به انتخاب درست و مناسب کمک خواهد کرد و باعث می شود که پیام شما هر چه بهتر به مخاطب منتقل شود. در ادامه به معرفی برخی از این دسته بندی ها خواهیم پرداخت.

1_ بیلبورد فلکسی فیس: این نوع تابلو های تبلیغاتی در گروه تابلو های چاپی دسته بندی می شوند. ورود این نوع تابلو ها به دو دهه می رسد. برای ساخت بیلبورد فلکسی فیس در ابتدای کار از یک فریم آهنی که به شکل باکس می باشد، استفاده می کنند. در مرحله ی بعدی از مهتابی و یا اس ام دی برای نورپردازی باکس استفاده می کنند. در مرحله ی آخر از متریال خاصی به نام فلکسی فیس برروی فریم استفاده می شود و در نهایت متن و طرح مورد نظر بر روی آن پیاده می شود.

2_ بیلبورد حروف برجسته: استفاده از حروف برجسته تحول بزرگی را در حوزه تابلو های تبلیغاتی به وجود آورده است. برای ساخت تابلو های تبلیغاتی با استفاده از حروف برجسته از زمینه ی کامپوزیتی استفاده می کنند تا به این ترتیب حروف به شکل بهتری دیده شوند.

3_ بیلبورد اسکرولر: این نوع از تابلو های تبلیغاتی برای نمایش چند پوستر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از این طریق می توان چندین تبلیغ را در یک تابلو به نمایش گذاشت. ابعاد این نوع بیلبورد ها معمولا 9 متر مربع می باشد و استفاده از آن در خیابان های کوچک مرسوم تر است.

4_ بیلبورد مگابورد: بزرگترین تابلوی تبلیغاتی را می توان مگابورد ها معرفی کرد. معمولا این نوع تابلو ها در مسیر های شلوغ و پر رفت و آمد نصب می شوند. این نوع تابلو ها چند وجهی بوده و اندازه ی آن معمولا 72 متر مربع می باشد.

البته دسته بندی های انجام شده در این حوزه محدود به همین موارد نیست. برای مثال می توان اندازه و سایز های مختلفی را برای آن در نظر گرفت. علاوه بر این ارتفاع در نظر گرفته شده برای تابلو ها می تواند معیاری برای دسته بندی انواع بیلبورد تبلیغاتی باشد. بر همین اساس می توان این سازه را در دو گروه کم ارتفاع و مرتفع دسته بندی کرد. نوع دیگری از دسته بندی ها وجود دارد که بر اساس قابلیت حرکت تابلو ها می توان آن ها را در سه گروه ساکن، قابل حرکت و متحرک دسته بندی کرد.

با توجه به مطالب بیان شده ممکن است شما هم برای معرفی برند و محصول خود به فکر استفاده از این سازه افتاده باشید. در این صورت می توانید با مراجعه به سایت بیلبورد سازان تمام کار های مربوط به تابلو ی تبلیغاتی خود را انجام دهید. بیلبورد سازان با استفاده از بهترین و به روز ترین متریال می تواند تمام نیاز های شما در این حوزه را پوشش دهد. چرا که تمام کار ها در این سایت طبق سفارش مشتری انجام شده و در واقع کار های شما به صورت سفارشی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *