مقالات

همه چیز درباره قیمت ساخت بیلبورد

چه مقدار از قیمت ساخت بیلبورد اطلاع دارید؟ احتمالا در خیابان ها و معابر چشمتان به بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی افتاده است. آیا میدانید که کارکردشان چیست و این بیلبوردها در اصل چه کاربردی دارند؟ در این مقاله از بیلبوردهای تبلیغاتی و قیمت ساخت بیلبورد بیشتر خواهیم گفت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

 

بیلبورد تبلیغاتی فرآیند استفاده از تبلیغات چاپی در مقیاس وسیع است. شرکت ها، برندها، محصولات، خدمات و کمپین ها از این تبلیغات چاپی به منظور بازاریابی استفاده می کنند. این بیلبوردها معمولاً در مناطق پرتردد مانند خیابان ها و کوچه ها قرار گرفته و با این حساب بیشترین تعداد رانندگان و عابران پیاده آنها را خواهند دید.

در حقیقت بیلبورد تجاری یا بیلبورد تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی از برند های تجاری و توسعه کسب و کار ها و همینطور برای بازاریابی هر چه بیشتر محصولات موثر می باشد. بدیهی است که بازاریابی شیوه های گسترده ای دارد اما از آنجا که این بیلبوردها معمولا در مناطق شلوغ شهر نصب می شوند در مقایسه با سایر روش های بازاریابی بیشترین تعداد بازدید و نمایش را خواهند داشت. با این حساب گفته میشود که بیلبورد های تجاری از قیمت بالایی به منظور طراحی و چاپ برخوردار هستند. پس با این همه مزیت احتمالا بتوان قیمت ساخت بیلبورد را نادیده گرفت.

 

چه فاکتورهایی در ارتباط با قیمت بیلبورد موثر هستند؟

بیلبوردها از قیمت های مختلفی برخوردار می باشند و فاکتورهای زیادی بر قیمت نهایی بیلبورد تاثیرگذار می باشند.

_ ابعاد و اندازه بیلبورد

ابعاد و اندازه نقش پررنگی در ارتباط با قیمت بیلبورد دارند. به عنوان مثال هر چه بیلبورد سفارشی شما بزرگ تر باشد قیمت بالاتری برای اجاره خواهد داشت و هر چه کوچک تر باشد از قیمت نسبتا پایین تری برای اجاره برخوردار خواهد بود.

_ موقعیت بیلبورد

هر چقدر بیلبورد شما در منطقه ی شلوغ تری قرار داده شود از قیمت بالاتر و هر چقدر در منطقه ی خلوت تری باشد از قیمت پایین تری برخوردار خواهد بود. چرا که در مناطق شلوغ و در مکان هایی که ترافیک انسان و ماشین زیاد است، میزان کل بازدید از بیلبورد شما بیشتر بوده و این به معنای بالا بودن تعداد افرادی است که آن را مشاهده میکنند.

 

تیراژ، یکی از مهمترین فاکتورها در ارتباط با قیمت ساخت بیلبورد

_ تیراژ

این فاکتور به معنای تعداد کل افرادی است که هر هفته از کنار بیلبورد مورد نظر رد می شوند. لازم به ذکر است که اطلاعات مرتبط با تیراژ،  توسط مقامات حمل و نقل محلی جمع آوری می شود

_ جمعیت شناسی

این فاکتور به سن، جنس، سطح درآمد و سایر مشخصات افرادی که از کنار بیلبورد عبور می کنند اشاره دارد.

به عنوان مثال بسیار تفاوت است بین زمانی که بیلبورد کذایی در کنار یک دبستان نصب شود و یا در جلوی یک دانشگاه بزرگ و معتبر قرار داده شده باشد.

_ تاثیر پذیری

این فاکتور به معنای تعداد افرادی است که بیلبورد را مشاهده می کنند. این اطلاعات بر اساس تیراژ بیلبورد ، اندازه بیلبورد، فاصله آن از جاده، سرعت عبور و مرور از آن  و موارد دیگر محاسبه می شود.

 

بطور کلی بیلبورد تبلیغاتی نوعی تبلیغات خارج از خانه محسوب می شود و این نوعی از تبلیغ است که وقتی افراد خارج از خانه هستند  به دست آنها می رسد.

 

قیمت ساخت بیلبورد چگونه محاسبه می شود؟

بیلبورد ها معمولا بطور ماهیانه اجاره داده میشوند. و شرکت های مربوطه قرارداد با مشتریان را بطور ماهیانه تمدید می نمایند.

لازم به ذکر است که قیمت تمام شده ی بیلبورد تبلیغاتی تنها تابع فاکتورهایی که پیشتر گفتیم نمی باشد. بلکه به منظور محاسبه کردن قیمت ساخت بیلبورد بایستی هزینه های طراحی و چاپ آن را نیز در نظر بگیرید.

 

قیمت ساخت بیلبورد و نکات مربوط به طراحی بیلبورد

با این حال چنانکه طراحی بیلبورد تبلیغاتی تان را برون سپاری کرده باشید، بایستی بسته به نوع نمایندگی یا طراح و همچنین پیچیدگی طرح مورد نظر، قیمت خاصی را انتظار داشته باشید. اما اگر می خواهید خودتان آن را طراحی کنید ، نکات مربوط به طراحی بیلبورد را در بخش بعدی مطالعه کنید.

 

_ بیلبوردی که شما در حال طراحی آن هستید بایستی قصه ی کوتاهی برای تعریف کردن داشته باشد.

بیلبوردهای موفق داستان می گویند و بینندگان شان را به یک سفر می کشانند … حتی اگر این سفر به یک نگاه اجمالی چهار ثانیه ای از پشت فرمان ختم شود.

در حقیقت، بیشتر رانندگان پس از چند ثانیه خواندن را متوقف می کنند. پس بهتر است برای توصیف ایده هایتان از طرح و نقش بیشتر استفاده کنید.

 

_ ایده ی درون ذهن تان را پررنگ اما ساده بیان کنید.

رانندگان یا عابران فقط چند ثانیه فرصت دارند تا نگاهی به تبلیغات روی بیلبورد شما بیندازند.

برای دستیابی به بیشترین تعداد بیننده (و مشتریان بالقوه) ، طراحی بیلبورد خود را ساده انجام دهید.

از قلمهای بزرگ و پررنگ استفاده کنید. از رنگ های متضاد برای زمینه استفاده نمایید. همچنین از به کار بردن قلم های باریک و اسکریپت خودداری نمایید.

 

_ بهترین مکان ها را انتخاب کنید و ایده تان را در آن مکان پیاده نمایید.

اگر در حال کشیدن طرحی هستید بایستی ابعاد قاب تان را به خوبی شناخته و ایده ی ذهنی تان را در بهترین جای قاب پیاده نمایید. از کشیدن طرح یا نوشتن متن در گوشه ها و اطراف قاب بیلبورد خودداری کنید.

 

_ ایده ی ذهنی تان را تعاملی کنید

بسته به مکان بیلبورد تان، ممکن است بتوانید آن را طوری طراحی کنید که با محیط اطرافش تعامل داشته باشد. این استراتژی باعث می شود تبلیغات شما مورد توجه قرار بگیرد و توجه رهگذران را به خود جلب کند

 

_ آن را به یاد ماندنی کنید.

بیلبورد تان را متفاوت طراحی کنید. تا جایی که ممکن است طرح های قدیمی را بازنشر نکنید. ایده پردازی کنید و خلاق باشید. طرح شما هر چقدر جدیدتر و خلاقانه تر باشد توجه عده ی کثیر تری از افراد را به خودش جلب خواهد کرد.

 

کلام آخر اینکه یادتان باشد که بیلبورد تبلیغاتی وسیله ای است که بطور بالقوه توسط هزاران و یا حتی میلیون ها نفر دیده می شود. پس فاکتورهای مختلفی در جذابیت آن تاثیرگذار خواهند بود. لذا شما بایستی با رعایت تمامی این فاکتورها در نهایت اثری را خلق کنید که هم جذابیت بصری و هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

در این مقاله از بیلبورد تبلیغاتی و قیمت ساخت بیلبورد گفتیم. امید است که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *